بی قرار

تراوشات دل بی قرار من

بی قرار

تراوشات دل بی قرار من

جدید ترین شعر سهراب سپهری

هر کجا هستم، باشم به درک!

من که باید بروم!

پنجره، فکر، هوا، عشق، زمین، مال خودت!

من نمی دانم نان خشکی چه کم از مجری سیما دارد!

تیپ را باید زد!

جور دیگر اما…

کار را باید جست.

کار باید خود پول. کار باید کم و راحت باشد!

فک و فامیل که هیچ…

با همه مردم شهر پی کار باید رفت!

بهترین چیز اتاقی است که از دسته چک و پول پر است!

پول را زیر پل و مرکز شهر باید جست! سید خندان یه نفر! سوئیچم کو!

چند دروغ رایج بین ما ایرانیا !

پینوکیو  

 1- کار که عار نیست!
2- همه ادما زیبایی خاص خودشون رو دارن
3- پول که شخصیت نمیاره
4- علم بهتر از ثروته
5- فکر کردی چی ، مملکت قانون داره
6- تن آدمی شریفست به جان آدمیت, نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
7- تلاش کنی به هرچی که بخوای میرسی
8- پول چرک کف دسته
9-  پدر مادر بچه هاشون رو به یک اندازه دوست دارن
10- خدا ادم ها رو برابر افریده
11- بچه دختر ، پسرش فرق نمیکنه

..............

 

 

بعضی وقت ها …

 

چنان کیشت می کنند …

 

که سالهای سال مات می مانی …

 

کودکی ام

      به نام دوست 

دلم برای کودکی هایم تنگ شده است. 

دلم برای بی تابی های کودکانه ام که خدا هم تاب بی تابی هایم را نداشت و خواسته ام را زود اجابت می کرد تنگ شده است. 

دلم برای دستهای کودکانه ام و قلب صافم که زلال تر ار اب بود و تمام سرمایه ام همین دل 

کوچکم بود و با ان ،عاجزانه خدا را التماس می کردم و او مرا پاسخ می داد تنگ شده است. 

دلم برای همه ان روزها تنگ شده  

دلم برای افکار کودکانه ام که فک می کردم برای حل مشکل باید بزرگ شوم 

 تا کار بزرگی انجام بدم تنگ شده است. 

حالا من بزرگ شده ام ولی باز کاری از دستم برنمی اید. 

کاش کودک بودم و با همان سرمایه ی کودکانه ام  صدایت می کردم و تو مرا پاسخ می دادی. 

خدایا دلم برای اجابت هایت تنگ شده است. 

دلم برای دل سوزی هایت تنگ شده است. 

دلم برای ترحم هایت تنگ شده است. 

دلم برای لحظه های ناب کودکی تنگ شده است. 

خدایا کودکانه التماست می کنم با زبان ساده و شیرین کودکی صدایت می کنم. 

اجابتم کن. 

 

                                                                                                       بی قرار